Wat kun je uit een klantbeleving onderzoek halen?
1 min gelezenVaak wordt binnen een bedrijf geadviseerd dat je een klantbeleving onderzoek moet gaan organiseren. Alleen, wat houdt dit precies in en hoe voer je dit dan uit? Voor je bedrijf is het natuurlijk belangrijk dat de klant jouw product of dienst als iets positiefs ervaart. Hoe positiever de klant hoe meer er wordt verkocht en dat is precies wat jij als bedrijf wil. Maar hoe weet je nou of de klant jouw product of dienst ook echt als iets positiefs ervaart? Dat doe je dus aan de hand van een klantbeleving onderzoek, alleen zo kom je erachter wat de klant echt van jouw bedrijf vindt.
Contactmomenten tussen klant en bedrijf
Klantbeleving gaat erover hoe een klant dus jouw product of dienst ervaart. Klantbeleving wordt gevormd door de manier waarop een klant in contact komt met een bedrijf gedurende de klantreis. Dit gaat om de manier van zakendoen met het bedrijf. Er zijn namelijk verschillende contactmomenten tussen een bedrijf en de klant tijdens deze reis. Een klant kan bijvoorbeeld aan het begin staan van alleen maar het opzoeken van een product of dienst of al verder zijn in het proces om ook echt een aankoop te doen. De algehele klantbeleving wordt dus gevormd door alle contactmomenten die de klant aflegt met het bedrijf.